Урок-тренінг
«Захворювання статевих органів та заходи їх профілактики»
Біологія, 9 клас
Вчитель
біології
І категорії Чаленко Т.А.
ПреображенськаЗОШ
І-ІІІ
ступенів
Тема: Захворювання
статевих органів та заходи їх профілактики.
Мета:
а) сформувати уявлення учнів про ІПСШ та заходи їх профілактики;
б) продовжити формування
самоосвітніх, комунікативних, соціальних, здоров,язберігаючих компетентностей;
в)виховувати почуття взаємодопомоги, формувати уявлення про здоров,я
як найвищу цінність людського життя.
Тип уроку:
урок засвоєння нових знань, урок-тренінг.
Обладнання: підручник «Біологія, 9 кл.», авт.Матяш Ю.Н., картки з роздаваль-
ним матеріалом,
аркуші паперу, маркери, матеріал для гри «Квасоля».
Форми і методи: словесні, практичні; групові, парні.
Хід уроку:
І.1. Привітання: «Добрий день вам, любі діти!
Рада вас вітати!
Щастя та добра вам
сьогодні побажати!»
2.Знайомство. «Я – (ім,я)…» (Учні розповідають про себе: добрий, веселий,
старанний, доброзичливий, товариський, спортивний та ін..)
3. Ознайомлення з правилами роботи (на дошці).
ІІ. Основна частина.
1.Формування
завдань тренінгу:
-з,ясувати
основні захворювання статевих органів;
-сформувати поняття
про ІПСШ;
-розглянути правиля
їх профілактики.
2. Інформація вчителя(схема на дошці): Захворювання, що спричинюються: а)
неспецифічними збудниками (стафілококи, стрептококи) – запальні , їх небезпека;
б) специфічними збудниками.
3. Розшифровка ІПСШ (на дошці). Бесіда: -Що вам відомо про ІПСШ?
4. Робота в парах: обговорення ситуацій (роздавальний матеріал).
5. Руханка «Опелески»: вчитель задає питання стосовно тих чи інших умінь, учні,
які вміють це робити або хочуть навчитись, піднімаються, інші плескають в
долоні.
-хто вміє вишивати?
-хто вміє плавати?
-хто вміє танцювати вальс?
-хто хоче навчитись танцювати вальс?
-хто вміє ремонтувати мотоцикл?
-хто хоче навчитись грати у великий теніс?
6. Об,єднання дітей у 4 групи
(за кольорами).
А) Робота з підручником (скласти короткий
план відповіді):
-Загальні ознаки ІПСШ;
-Основні ІПСШ;
-Шляхи зараження ІПСШ;
-заходи попередження ІПСШ.
Б) Захист планів.
7. Гра «Квасоля».
ІІІ. Підсумки тренінгу.
1.
Зворотній
зв,язок:
-під
час тренінгу я дізнався (дізналась)…
2. Тест «Так» чи «Ні»:
ІПСШ: - визиваються
специфічними збудниками;
- після лікування ІПСШ виникає імунітет;
- загрожують безпліддям;
- основний шлях передачі –
статевий;
-деякі
передаються побутовим шляхом;
-до
ІПСШ відноситься пневмонія.
3.
Д.З. Вивч. параграф № 57, вик.
завд. на стор. 76-77 «Робочого
зошита», заповн. таблицю.
Урок на тему:
«Клас земноводні. Зовнішня будова. Будова скелету.»
Біологія, 8 клас.
Вчитель біології
І категорії
Чаленко Т.А.
Преображенська ЗОШ
І-ІІІ ступенів.
Тема:
Клас Земноводні. Зовнішня будова, будова скелета.
Мета:
а) ознайомити учнів із загальною характеристикою класу Земноводні, розглянути
особливості їх зовнішньої будови та будови скелету у порівнянні із скелетом
риб;б) розвивати пізнавальні, самоосвітні, соціальні, комунікативні
компетентності, пізнавальні інтереси дітей, їх спостережливість, вміння
порівнювати та робити висновки, розвивати практичні вміння й навички; в) виховувати почуття бережного
ставлення до природи, взаємодопомоги.
Тип уроку:
засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник «Біологія, 8 клас», авт. Базанова Т.І., роздатковий матеріал «Скелет жаби» та «Скелет
риби», таблиці, робочі зошити з друкованою основою, авт. Калинчук А.Є., картки
з завданнями.
Хід уроку:
І. Організація класу.
ІІ.Актуалізація опорних знань.
-
Розгадування
кросворду (індивідуально з фронтальним обговоренням):
1
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
3
|
|
|
|
|
|
||||||
4
|
|
|
|
|
|
|
||||||
5
|
|
|
|
|
||||||||
|
6
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
7
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|||
1.
Чорноморська
акула.(катран)
2.
Риба
з ряду Окунеподібних, живе в Чорному морі.(скумбрія)
3.
Риба
з ряду Лососеподібні, живе в чистих гірських річках.(форель)
4.
Хижа
риба з ряду Коропоподібні, мешкає в річках Південної Америки.(піранья)
5.
Орган
дихання риб.(зябра)
6.
Найбільший
клас риб.(Кісткові)
7.
Луска
акули.(плакоїдна)
ІІІ. Повідомлення теми, завдань уроку, мотивація
навчальної діяльності.
-розглянути
загальні ознаки Земноводних, їх систематичне положення;
-з,ясувати
особливості зовнішньої будови жаби;
-вивчити будову
скелета жаби у порівнянні із скелетом риби.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1.
Систематичне
положення Земноводних ( бесіда з використанням робочого зошита, стор. 64.)
2.
Робота
з підручником (у парах), стор. 184, 185. з наступним обговоренням
А.
Середовище існування.
Б.
Зовнішня будова, відділи тіла.
В.
Покриви тіла.
3. Лабораторна робота «Порівняння скелетів
земноводних і риб».
А) Повторення будови скелету риб.
Б) Робота з роздатковим матеріалом та робочим зошитом, стор.64, 65.
ІV. Узагальнення знань.
1.Гра «Мовчанка».
Якщо твердження правильне, діти мовчки піднімають праву руку, якщо неправильне – не роблять
ніяких рухів.
-тіло жаби складається з голови, тулуба, кінцівок;
-кінцівки жаби мають однакову довжину;
-тіло жаб покрито лускою;
-шкіра земноводних гола і слизька;
-земноводні поширені у місцях з сухим та жарким кліматом;
-шкіра амфібій є також органом дихання.
2. Робота з
таблицею 5,стор.65 робочого зошита.
V. Рефлексія. Підсумки уроку.
Д.З.
Вивч. параграф 36(до розд. «М,язи»), стор. 183-186. Додаткове –
кросворд та чайнворд з теми «Земноводні».
Тренінг
«ВІЛ\СНІД, ІПСШ»
10 клас
Вчитель-тренер ЧаленкоТ.А.
Преображенська ЗОШ І-ІІІст.
Тема: ВІЛ\СНІД\ІПСШ.
Мета:
а) сформувати уявлення учнів про ВІЛ\СНІД, ІПСШ та заходи їх профілактики;
б) продовжити
формування самоосвітніх, комунікативних, соціальних, здоров,язберігаючих компетентностей;
в)виховувати почуття взаємодопомоги, формувати уявлення
про здоров,я як найвищу цінність людського життя.
Тип уроку:
урок засвоєння нових знань, урок-тренінг.
Обладнання: картки з роздавальним матеріалом, аркуші паперу, маркери, матеріал для гри
«Квасоля».
Форми і методи: словесні, практичні; групові, парні.
Хід уроку:
І.1. Привітання: «Добрий день вам, любі діти!
Рада вас вітати!
Щастя та добра вам
сьогодні побажати!»
2.Знайомство. «Я – (ім,я)…» (Учні розповідають про себе: добрий, веселий,
старанний, доброзичливий, товариський, спортивний та ін..)
3. Ознайомлення з правилами роботи (на дошці).
ІІ. Основна частина.
1.Формування
завдань тренінгу:
-сформувати
поняття проВІЛ\СНІД, ІПСШ;
-розглянути
правила їх профілактики.
2. Інформація вчителя(схема на дошці): Захворювання, що спричинюються: а) неспецифічними збудниками
(стафілококи, стрептококи) – запальні , їх небезпека; б) специфічними
збудниками.
3. Розшифровка ВІЛ/СНІД, ІПСШ (на дошці). Бесіда: -Що вам відомо про ВІЛ/СНІД, ІПСШ?
4. Робота в парах: обговорення ситуацій (роздавальний матеріал).
5. Руханка «Опелески»: вчитель задає питання стосовно тих чи інших умінь, учні,
які вміють це робити або хочуть навчитись, піднімаються, інші плескають в
долоні. -хто вміє вишивати?
-хто вміє плавати?
-хто вміє танцювати вальс?
-хто хоче навчитись танцювати вальс?
-хто вміє ремонтувати мотоцикл?
-хто хоче навчитись грати у великий теніс?
6. Гра «Квасоля».(гра ілюструє, як швидко поширюються ВІЛ та ІПСШ)
5-6 сортів квасолі
різного кольору і розміру. Конверти за кількістю учасників. В кожному конверті
квасоля різних сортів, тільки чорного кольору
покладена в окремий конверт.
1.
Учням
пропонується за 1 хвилину зібрати якнайбільше сортів квасолі, обмінюючись один
з одним.
2.
Запитати,
хто з учнів мав квасолю чорного кольору. (Він «інфікований» вірусом вигаданої
хвороби, наприклад, невпинного сміху).
3.
Запитати,
хто з учнів виміняв для себе чорні квасолини. (Він також «інфікований»).
4.
Пояснити,
що так само стрімко поширюється ВІЛ та інші ІПСШ, якщо люди не захищатимуться
від них.
7. Об,єднання дітей у 3 групи
(за кольорами).
А) Робота у групах(роздатковий матеріал,
завдання 1.3):
Б)
Обговорення шляхів зараження ВІЛ та ІПСШ.
ІІІ. Підсумки тренінгу.
1.
Зворотній
зв,язок:
-під
час тренінгу я дізнався (дізналась)…
2. Тест «Так» чи «Ні»:
ІПСШ: - визиваються специфічними збудниками;
- після лікування ІПСШ
виникає імунітет;
- загрожують безпліддям;
- основний шлях передачі
– статевий;
-деякі передаються
побутовим шляхом;
-до ІПСШ відноситься
пневмонія.
ВІЛ\СНІД: -визивається бактеріями;
-спричинюється
вірусом;
-Передаються при
переливанні крові;
-передаються
через рукостискання;
-Манікюр може бути небезпечним.
3 Д.З. підготувати інформацію про життя
та творчість Ф. Мерк,юрі.
Немає коментарів:
Дописати коментар