Хімічні поняття

Тема уроку: Узагальнення знань з теми «Початкові хімічні поняття», 7 клас
Мета: а)навчальна: систематизувати та узагальнити знання учнів з теми, закріпити вміння визначати валентність та Аr, складати формули речовин за валентністю, обчислювати Mr, розпізнавати прості та складні речовини;
           б)розвивальна: розвивати основні навчальні, комунікативні, особистісні, самоосвітні компетентності; розвивати вміння застосовувати отримані знання в нестандартних умовах, розвивати пізнавальний інтерес до вивчення хімії;розвивати вміння працювати в групах, парах.
           в) створити умови для взаємодії та взаємодопомоги учнів;
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань.
Форма проведення уроку: урок-змагання.
Обладнання: стенд «Періодична система елементів», картки з завданнями, підручник «Хімія, 7 клас»,авт.. Буринська Н.М.
ХІД УРОКУ.
І. Організація класу, привітання команд.
ІІ. Цільова установка. «Асоціативний кущ» - учні визначають мету уроку (повторити основні хімічні поняття).
ІІІ. Повторення та узагальнення знань.
І етап- «Елементний»
1.«Хімічна розминка»  Вправа «Ти – мені, я – тобі» Учні задають питання учням другої команди. (Що вивчає хімія? Що називають речовиною? Що називається хімічним елементом? Дайте визначення поняття атом)
2.Хім. диктант: O,Na, Cl, H,Al, N,S,Fe.(Учні виконують в картках для індивідуальної роботи, Додаток 1) Взаємоперевірка за «Карткою відповідей»
3.Повідомлення «Металічні та неметалічні елементи»
4.Ігрова вправа «Філологічна». (Групова робота) (Додаток 3) До українських слів учні повинні додати  букви на початку або в кінці слова, щоб отримати назви хімічних елементів.

ІІ етап- «Атомний»
1.Розминка(Бліц-опитування): –Що називається атомом?
                        - Що називається відносною атомною  масою?
2.Вправа «Знайди місце» (Фронтальна робота)(Додаток 1). Розташувати елементи в порядку зростання Аr. Взаємоперевірка за «Карткою відповідей».
ІІІ етап. «Молекулярний»
1.Розминка: -Які речовини називають простими?
                      -Які речовини називають складними?
                      -Що називається молекулою?
                      -Що показує індекс?
2. Вправа «Мікрофон». Учні по черзі називають речовини, вказуючи, прості вони чи складні. (Табл. «Назви деяких прост. речовин..», ст.54.)
ІV етап. «Валентний»
1.Бліц-опитування. – Що наз. Валентністю?
                                 - Як визначити валентність хім.. ел-тів.?
2.Вправа «Хрестики-нулики» (фронтальна робота). (Додаток 1)
3. Хім. естафета «Визнач валентність». (Групова робота).(Додаток 3)
4. Вправа «Знайди помилку»(Додаток 4)
V етап. «Математичний».
1.Розминка(бліц-опитування).
–Що називається відносною молекулярною  масою?
 –Як вона обчислюється?
2.Фронтальна робота «Обчисли Мr» (Додаток 1)

ІУ. Застосування знань. Тестові завдання.
У.Рефлексія. Чи сподобався урок? Чи досягли ми поставленої мети?
   ДЗ: Повторити правила:ст.35,ст. 41, ст.41,49,60. Скласти кросворди на використання вивченого матеріалу.
УІ. Підсумки уроку. Оцінювання навчальних досягнень учнів.   

         



Немає коментарів:

Дописати коментар