Суцвіття





Урок на тему:
«Суцвіття»
7клас




Вчитель біології та хімії
Чаленко Т.А.,
І категорія






Преображенська ЗОШ І-ІІІ ступенів                                                                  2010-2011 навч. рік


                                                                                                                                       Тема уроку: Суцвіття.
Мета: сформувати в учнів поняття про суцвіття, їх біологічне значення; формувати пізнавальні, самоосвітні, комунікативні компетентності; розвивати спостережливість, прищеплювати любов до природи, виховувати естетичні почуття.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: підручник «Біологія, 7 кл.», авт. Соболь В.І.; робочі зошити з друкованою основою «Біологія, 7 кл.» авт. Калинчук А.Є.; таблиці «Квітка», «Суцвіття»; гербарні зразки рослин;  фотоілюстрації (періодична преса);  картки з завданнями.
Форми і методи роботи: групові, парні, індивідуальні, робота в змінних групах; словесні,практичні, наочні.

Хід уроку:
І. Організація класу, настрій на продуктивну роботу. Девіз уроку:   «Працювати дружньо, активно, продуктивно!».
ІІ. Актуалізація опорних знань:
    1.Що таке квітка?
    2.Тестова перевірка знань із взаємоперевіркою. (Додаток 1)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, формування завдань уроку.
Завдання уроку: -Що таке суцвіття? Які є типи суцвіть?
                                -Яке біологічне значення суцвіть?
ІV. Первісне засвоєння знань.
1.     Отримання завдань групами. Групи «Науковці», «Художники», «Агрономи». (Додаток 2).
2.     Самостійна робота з підручником у групах.
3.     Звіт груп про роботу.

V. Первісне застосування знань. Робота у змінних групах.
1.Завдання №2, стор.42, «Робочий зошит»; перевірка виконання завдання.
2. Робота з гербарієм. Визначити типи суцвіть у виданих гербарних зразках, розподілити в окремі групи прості та складні суцвіття.
3. Завдання «Знайди пару» (на місцевому матеріалі):
-пригадайте, які рослини ростуть на території школи (дерева, кущі, квіткові рослини);
-до назв рослин підберіть пару – тип суцвіття;
-розмістіть пари на дошці.
4. Завдання «Знайди помилку» за табл. «Квітка» (зображення суцвіття «кошик» як приклад квітки з правильною оцвітиною).

VІ. Узагальнення знань. Самостійна робота учнів у робочих зошитах.
А) завдання 3, стор. 42.
Б) бесіда: -що таке суцвіття?
                   -які є типи суцвіть?
                   -для чого потрібні знання про суцвіття?

VІІ.Рефлексія. 1. –Чи виконали ми завдання, поставлені на початку уроку?
                               -Який настрій в кінці уроку? Чи сподобався урок?
                           2. Оцінювання роботи  учнів.
                           3. Дом. завдання: вивч. § 19, виконати завд. 4,5,6 на стор.43
                               «Робочого зошита».      



Додаток 1.Тестові завдання. Поставте знаки (+) або (-) навпроти тверджень.
1.Квітка – репродуктивний орган.
2.Чашечка та віночок утворюють оцвітину.
3. Одностатеві квітки не мають пелюсток.
4. Вишня має двостатеві квітки.
5. Кукурудза – однодомна рослина.
6. Квітка петунії має зрослопелюстковий віночок.
7. Квітка тюльпана має подвійну оцвітину.
8. У огірків квітки одностатеві.

Додаток 2.Завдання для груп.
Завдання для групи «Науковці»:
Опрацювати & 19, розділи «Прості суцвіття», «Складні суцвіття». Пояснити:   ---що таке суцвіття?
-які типи суцвіть мають рослини?
-які суцвіття є простими? Навести приклади за допомогою таблиці.
-які суцвіття є складними? Навести приклади.

Завдання для групи «Художники»:
Опрацювати в & 19 розділи «Прості суцвіття», «Складні суцвіття» та малюнки до них. На окремих аркушах намалюйте схеми суцвіть, зробіть підписи. Розмістіть їх на дошці, поясніть, яким рослинам вони можуть належати.

Завдання для групи «Агрономи»:
1.     Опрацюйте розділ & 19 «Значення суцвіть для рослин». Поясніть, яке значення мають суцвіття для рослин.
2.     Розгляньте фотоілюстрації садових квіткових рослин, поясніть, як людина використовує знання про суцвіття.






Немає коментарів:

Дописати коментар